وبلاگ

طراحی جواهرات در ترکیه

فهرست مطالب

طراحی جواهرات در ترکیه

طراحی جواهرات در ترکیه

طراحی جواهرات در ترکیه بخشی از تاریخ این مرز و بوم است. طراحان طلا و جواهر نقش عمده ای در مناسبات جهانی ترکیه دارند. پس از ایتالیایی ها این طراحان ترکیه ای هستند که بازار جواهرات زینتی جهان را قبضه کرده اند. اگر چه زمان زیادی از داد و ستد طلا توسط تجار ترکیه باستانی گذشته است، اما هنوز هم طلا نقش تاثیرگذاری در ترکیه مدرن امروزی دارد.

بازار بورس فلزات گرانبهای استانبول در سال 1995 تاسیس شد. سال 2017 میزان واردات طلای ترکیه در ماه، به بالاترین نرخ در میان کشورهای دیگر رسید. طبق سیاست های اخیر حتی مردم عادی نیز ترجیح می دهند تا دارایی های خود را تبدیل به طلا و جواهرات گرانبها کنند.

طلای زرد محبوب ترین فلزات قیمتی برای پایه طراحی جواهرات در ترکیه است. حتی قشر عادی جامعه نیز با اینکه لباس های خاص و فاخر بر تن نمی کنند اما همیشه از انواع سرویس های طلا با سنگ های قیمتی در مناسبت های مختلف استفاده می کنند. همین امر موجب رشد و شکوفایی طراحی جواهرات در ترکیه شده است. در حال حاضر طراحی طلا و جواهر ترکیه، پس از ایتالیا در مقام دوم جهانی قرار دارد.

آغاز به کار موسسه گوهرشناسی GIA در ترکیه

حتی وقتی جواهرات به منظور سرمایه گذاری خریداری می شوند، به لحاظ زیبایی شناسی مورد توجه قرار دارند. طرح های پیچیده و بافت دار بیشترین طرفدار را در بازار طراحی جواهرات در ترکیه دارد. با توجه به تقاضای زیاد طلا در ترکیه، انتظار می رود در آینده ای نزدیک شاهد شکوفایی قابل توجهی در صنعت طلا و جواهر ترکیه خواهیم بود.

انجمن متخصصان جواهرات (JTR) در استانبول یکی از بزرگترین مراکز آموزشی در ترکیه است. دوره های آموزشی گوهرشناسی در این مرکز زیر نظر اساتید جهانی برگزار می شود. موسسه گوهرشناسی آمریکا (GIA)به منظور اعتبار بخشی به مدرک داخلی طراحی جواهرات در ترکیه، شعبه ای را در این کشور تاسیس کرده است. دوره های آموزشی GIA در ترکیه از معتبرترین کلاس های آموزش جواهر در جهان است. در این دوره علاقمندان به طراحی طلا و جواهر با سنگ های قیمتی و نحوه تراش آن آشنا می شوند.

دوره طراحی جواهرات در ترکیهدوره های آموزشی طراحی جواهرات در ترکیه

استقبال زیادی از دوره های GIA در ترکیه شده است. بسیاری از متخصصان حیطه جواهر شناسی و کارآفرینان در صنعت جواهر با شرکت در این دوره ها توانسته اند، مهارت و توانایی خود را افزایش دهند. داشتن دانش گوهر شناسی به خصوص نحوه تراش الماس برای ورود به فعالیت های حرفه ای حیاتی است. بخش خاورمیانه GIAدر اغلب مراکز تجاری خاورمیانه فعالیت دارد. برنامه دیپلم GIA به صورت دوره های رسمی در دبی، ابوظبی، کویت، بحرین، عربستان صعودی، قطر و لبنان هم ارائه شده است.

طراحی جواهرات در ترکیه

بسیاری از تولیدات طلا و جواهر ترکیه به منظور صادرات به کشورهای دیگر انجام می شود. بورس طلای ترکیه از بزرگترین مراکز تجاری در جهان است. این مرکز با همکاری 18 بانک و 22 موسسه مالی معتبر کار خود را آغاز کرده است. تاکنون 8 شرکت سهامی فلزات گران بها، یک شرکت تولید کننده گوهرهای قیمتی، یک سازمان خارجی، یک مرکز مهم پلایش فلزات قیمتی، شخصیت های حقیقی و شرکت های بورسی در صنعت طلا و جواهرات ترکیه فعالیت دارند.

طبق آمارهای ارائه شده در 2014 پس از آمریکا، بیشترین صادرات جواهر ترکیه به امارات متحده عربی بود است. صنعت طلا و جواهر ترکیه توانسته بخش بزرگی از بازارها جهانی طلا را قبضه کند. هم اکنون بسیاری از محصولات صادر شده به امارات متحده عربی را می توان در بازار طلا و جواهرات ایران دید.

طراحی جواهرات در ترکیه اصلی ترین عامل موفقیت صنعت پولساز طلا و گوهرهای قیمتی در این کشور است. جواهرات و زیور آلات آناتولی یادآور شکوه و عظمت دوران باستان در ترکیه هستند. طراحی های ابتکاری و خلاقیت در ارائه طرح هایی بی بدیل در کنار کاهش هزینه های تولیدی، موجب محبوبیت جواهرآلات طلاي تركيه شده است. شرکت های طراحی جواهرات در ترکیه قادرند روزانه 70 تا 80 طرح جدید را معرفی کنند. هم اکنون روزانه 10 مدل طراحی جدید از سوی طراحات این کشور روانه بازار می شود. به این ترتیب دور از ذهن نیست که در آینده ای نزدیک، صادرات طلای ترکیه به ارقام نجومی نزدیک شود.

آموزش طراحی جواهرات در ترکیهآشنایی با دوره طراحی جواهرات در ترکیه

دوره کارشناسی ارشد طراحی جواهرات IGI در ترکیه

طراحان با شرکت در دوره های تخصصی طلا و جواهر می توانند با سبک های جدید آشنا شوند. فراگیری پیچیدگی های طراحی در کنار آموزش عملی موجب می شود تا خلاقیت ذاتی هنرجویان تقویت شود. دوره کارشناسی ارشد طراحی جواهرات IGI در ترکیه یک دوره کاملا پیشرفته است. هدف از برگزاری دوره های پیشرفته طراحی جواهرات در ترکیه شکوفایی صنعتی کهن است. به نظر می رسد پتانسیل های زیادی در این کشور وجود دارد که قادرند صنعت طلا و جواهر جهان را دگرگون کنند.

آنچه در دوره کارشناسی ارشد طراحی جواهرات IGI به آن پرداخته می شود عبارت است از:

  • بررسی اجمالی خواص سنگ
  • آشنایی با جواهرات و اجزای آن
  • ترسیم و تصویر سازی سنگهای قیمتی
  • طراحی طلا و جواهر با رایانه
  • بافت بر روی فلز
  • طراحی اشکال مختلف جواهرات
  • بودجه بندی طرح جواهرات
  • قیمت گذاری الماس و سنگ های رنگی
  • نکات برجسته
  • استفاده از ابزارهای ساده برای طراحی مؤثر
  • کارگاه دو روزه جواهرات دستباف
  • طراحی نمونه کارها
  • محاسبات طلا ، الماس و صنایع دستی

آینده شغلی هنرجویان طراحی جواهرات در ترکیه

روزانه علاقمندان زیادی با شرکت در دوره های آموزشی طراحی طلا و جواهر ، آینده شغلی خود را تضمین می کنند. فارغ التحصیلان این دوره ها که به صورت حرفه ای در صنعت سنگ های قیمتی و جواهرات فعالیت کنند می توانند در این بخش ها مشغول به کار شوند:

  • طراح جواهرات و سنگ های قیمتی
  • فریلنسر جواهرات
  • تولید کننده جواهرات قیمتی
  • کارآفرینان در حیطه گوهرهای قیمتی
  • خرده فروشی جواهرات و ….

دوره های آموزشی طراحی جواهرات در ترکیه

بسیاری از جوانان ایرانی با فراگیری علمی و عملی طراحی طلا و جواهرات توانستند بازار کار خوبی در داخل کشور و کشورهای همسایه به دست آورند. کسانی که دوره های تکمیلی آموز طراحی طلا و جواهر را گذرانده و موفق به اخذ مدرک بین المللی در داخل کشور شده اند، هم اکنون افق های گسترده تری پیش رو دارند. کشورهای همسایه از جمله ترکیه بیشترین تقاضا را برای طراحان برجسته جواهرات قیمتی در منطقه دارد.

اگر علاقه مند به یادگیری دوره طراحی طلا و جواهر هستید، روی لینک زیر کلیک کنید:

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

جهت تماس مشاورین ما شماره و نام خود را ثبت کنید.

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.

در صورت علاقه مندی به شرکت در جلسه استعداد سنجی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید.