وبلاگ

طراحی لباس روی مانکن

فهرست مطالب

طراحی لباس روی مانکن

وقتی صحبت از طراحی لباس به میان می آید، اولین تصویری که به انسان دست میدهد یک قلم و یک تکه کاغذ است. اما هر کسی در این صنعت روش خود را برای طراحی دارد. برخی از افراد طراحی لباس روی مانکن رو به طراحی لباس روی کاغذ ترجیح می دهند.

شاید با خودتان بگوییم دلیل این کار چیست؟ چرا باید طراحی ترجیح دهد از تکه های پارچه برای طراحی لباس روی مانکن استفاده کند؟ وقتی می تواند به راحتی طرح خود را بر روی کاغذ پیاده نموده و آن را به دست تولید کننده ای ماهر بسپارد.

اما باید بگوییم خیلی از هنرمندانی که در صنعت طراحی لباس مشغول هستند، علاوه بر طراحی، خود خیاطی ماهر و تولید کننده ی پوشاک هستند. از این رو ترجیح می دهند ابتدا طراحی لباس روی مانکن را امتحان کنند تا اگر طرح لباسشان با رنگ و یا جنس پارچه همخوانی نداشت، آن را تغییر دهند.

حتی برخری از طراحان لذت می برند از این که انسان را مانکنی بی جان تصور کنند. لذت طراحی لباس روی مانکن به همان میزان بالا است که لذت طراحی لباس بر روی کاغذ است. هنر تنها شاخه ای است که در آن سوال پرسیدن بی معناست.

در این حرفه هر ایده ای ناب و خاص است، حتی اگر از دید برخی غلط و یا خلاف عرف باشد. اما لذتی که طراح لباس بدست می آورد، می تواند تنها دلیل برای ورود به این حرفه باشد. طراحی لباس روی مانکن های بی جان حقیقتا لذت بخش است.

طراحی لباس روی مانکن

تجهیزات لازم برای طراحی لباس روی مانکن

آیا تا کنون در دوره حرفه ای طراحی جواهرات شرکت کرده اید؟ ظرافت و حساسیتی که در طراحی این جواهرات به خرج می دهند را از نزدیک شاهد بوده اید؟ دقیقا طراحی لباس روی مانکن همچون طراحی جواهرات است. به همان حساسیت و ظرافت نیاز دارد.

اگر قصد دارید به طراحی لباس زنانه، یا طراحی لباس های دیگر بپردازید، باید این نکته را به خاطر داشته باشید که نیاز به برخی تجهیزات در این زمینه خواهید داشت. مثلا برای طراحی لباس روی مانکن باید بدانید از چه جنس پارچه ای استفاده می کنید.

یا این به چه الگویی برای طراحی لباس خود نیاز دارید. این مسئله در مورد طراحی لباس عروس از حساسیت بیشتری برخوردار است. زیرا شما برای طراحی این نوع لباس نیاز به تزئینات روی لباس نیز خواهید داشت. مخصوصا وقتی در حال طراحی لباس روی مانکن هستید.

در مرحله بعدی طراحی لباس روی مانکن شما باید اندازه های مورد نیاز طرح دلخواهتان را بر روی مانکن پیاده نمایید. می توانیم بگوییم یکی از مهمترین تکنیک ها در طراحی لباس، اندازه گیری طرح است. باید بدانید طراحی لباس مردانه شما برای چه سایز بدنی باید مناسب باشد.

یا این که برای طراحی مانتو نیاز به چه سایز بدنی خواهید داشت. می دانیم که مانکن ها در سایز های مختلفی تهیه و تولید می شوند. در انتها نیز باید در مورد طراح مناسب فصلی خود تحقیق و بررسی های لازم را نمایید.

طراحی لباس روی مانکن

ایده پردازی و خلاقیت در طراحی لباس

یکی از مزایای جالبی که می توانید در طراحی لباس روی مانکن بدست آورید، خلاقیت و ایده پردازی است. وقتی شما خودتان را در برابر یک انسان جاندار تصور می کنید، می توانید تخیلات خود را وسیع تر نموده و ایده های خلاقانه تری به کار ببرید.

مثلا شما می توانید در تصورات خود شخصی را با پوست برنزه تصور کنید، آن وقت برای ثبت طرح خود می دانید باید از چه ترکیب رنگهایی از پارچه استفاده کنید. پس طراحی لباس روی مانکن می تواند هم جذاب تر باشد و هم در خلاقیت طراحی لباس تاثیر بیشتری بگذارد.

اگر به طراحی لباس علاقه مند هستید کافیست خودتان را در دنیای دیگری تصور کنید. بگذارید تصورات شما پرواز کند، از شهری به شهر دیگر، از دنیایی به دنیای دیگر. تنها در این صورت است که می توانید در طراحی لباس روی مانکن به موفقیت بالایی دست یابید.

شما هنر را احاطه نکنید، بگذارید تا خلاقیت و ایده های ناب شما را در بر بگیرند. بگذارید نفستان سنگین شود از تصور طراحی لباس عروس های رویایی. طراحی نوعی ایده پردازی فراتر از تصورات عامیانه است. پس نترسید و جسارت داشته باشید.

طراحی لباس روی مانکن

کسب درآمد بالا در منزل با طراحی لباس

شرایط زندگی در عصر حاضر برای همه سخت و سنگین شده است. می دانیم که وضعیت اشتغال در دنیا چندان مناسب نیست. مخصوصا در کشور ما. اما این مسئله نمی تواند دلیلی برای بیهوده گذراندن زندگی باشد. به راحتی می توانید در منزل به طراحی لباس روی مانکن اقدام نموده و برای خود منبع درآمدی پیدا کنید.

بیشتر افراد با این باور که صنعت طلا و جواهر درآمد بالاتری دارد، به کسب درآمد با خودآموز طراحی طلا و جواهر فکر می کنند. اما باید بگوییم هر حرفه ای به اندازه خود از اهمیت برخوردار است. مسلما کسی که لباسی برای پوشیدن ندارد، به دنبال طلا و جواهرات نخواهد رفت.

پس باید بگوییم طراحی لباس می تواند از طراحی جواهرات مهم تر باشد. پس اگر به دنبال روشی برای کسب درامد خوب و عالی هستید، کافیست به طراحی لباس روی مانکن روی آورید. شما می توانید بدون کمترین هزینه و تنها با در دست داشتن چند وسیله ابتدایی، در منزل خود اشتغالی ایجاد کنید.

اگر در زمینه خیاطی و یا هنر ترکیب رنگ ها اطلاعاتی ندارید، کمی زمان بگذارید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. پس از آن دیگر نیازی به هیچ عمل دیگری نخواهید داشت. چون شما قصد طراحی لباس روی مانکن دارید.

مسلما این روش بهتر از هر روش دیگری می تواند برای شما منبع درامد خوبی شود. از ایده پردازی نترسید، هر آنچه به ذهنتان خطور کرد را بر روی مانکن اجرا کنید. در عصر متمدنی زندگی می کنیم. پس از طراحی لباس روی مانکن نترسید. طراحی کنید و آن را با جسارت تمام به اشتراک بگذارید.

بدون تردید تولید کنندگان بسیاری هستند که منتظر شکوفا شدن یک استعداد جدید هستند. ممکن است با یک طراحی بی نظیر و خاص در دنیا به شهرتی باورنکردنی برسید. دنیای مد و فشن دنیای هزار رنگیست که هر رنگ آن به نوعی خاص قدرت جاذبه دارد.

حال شما بگویید طراحی لباس روی کاغذ لذت بخش تر است؟ یا طراحی لباس روی مانکن؟

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

جهت تماس مشاورین ما شماره و نام خود را ثبت کنید.

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.

در صورت علاقه مندی به شرکت در جلسه استعداد سنجی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید.