وبلاگ

طراحی جواهرات چیست؟

فهرست مطالب

طراحی جواهرات چیست؟

طراحی جواهرات چیست؟ مسیری سرشار از خلاقیت است که در نهایت منجر به خلق ایده ی شما می شود. به این ترتیب طراحی جواهرات به اینصورت است که شما برای خلق جواهری زیبا ابتدا شمایل آن را طراحی می کنید و سپس برای تحقق بخشیدن به ایده ی خود شروع به کار می کنید.

توجه داشته باشید که طراحی شمایل جواهری که در ذهن خلق کرده اید را می توانید از چند روش ترسیم کنید. روش اول و معمول آن ترسیم این ایده بر روی کاغذ است. روش دومی که برای طراحی وجود دارد از روش ساخت ماکت است.

ساخت ماکت در مقایسه با سایر روش ها زمان بیشتری از شما می گیرد. اما آخرین روش و معمول ترین آنها طراحی جواهر با استفاده از نرم افزارها است.

به این ترتیب اگر تصمیم به طراحی و ساخت جواهرات گرفته اید بهتر است که از همین روش طراحی با نرم افزارها بهره ببرید. با یک جست و جوی ساده در اینترنت می توانید به سهولت در رابطه با انواع این نرم افزارها آشنا شوید و حتی بصورت اینترنتی نرم افزار مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

پس از طراحی جواهر با نرم افزار نوبت به برش دادن جواهرات و تراش آن ها برای خلق اثری نو و زیبا است، به این روش طراحی جواهرات انجام می شود. ساخت جواهرات می تواند بعنوان یک حرفه ی خودکفا و کاملا خلاقانه باشد اما انجام چنین کاری نیازمند سرمایه ای قابل ملاحظه است.

در نتیجه اگر تمایل به طراحی و ساخت جواهرات دارید و از سرمایه ی کافی برخوردار نیستید می توانید پس از کسب مهارت لازم در جست و جوی استخدام طراح جواهر بوده و شغل مورد علاقه ی خود را آغاز کنید.

طراحی جواهرات چیست؟

برای طراحی از طبیعت و محیط خود الهام بگیرید

طراحی جواهرات شما لازم دارید تا برای تقویت خلاقیت در طراحی خود از یک منبع بی پایان الهام بگیرید که طبیعت و محیط اطراف شما چنین منبعی می تواند باشد. توجه داشته باشید که طراحی جواهرات با الهام از سنجاقک، پروانه، کفش دوزک، وال و ماهی ها امروزه در چه رونق و محبوبیتی قرار دارند!

به همین ترتیب شما نیز می توانید با الهام گرفتن از طبیعت دست به طراحی های خلاقانه بزنید.

علایق سنین متفاوت را برای طراحی جواهرات منحصر به آن محدوده ی سنی در نظر بگیرید. برای مثال کودکان همیشه عاشق طراحی های خوراکی و همچنین شمایل عروسک ها و شخصیت های انیمیشن های مورد علاقه شان هستند.

طراحی جواهرات برای نوجوان ها نیز می تواند با الهام گرفتن از محیط اطراف آنها باشد، این محدوده سنی معمولا طرح های ترند شده را می پسندند به اینصورت که اگر کسی از هم سن و سال های آنها که به نسبت دیگران محبوبیت بیشتری در محیط مجازی دارد سبکی از جواهرات را استفاده کند قطعا سایر نوجوان ها نیز پیرو و مشتاق همان سبک و طراحی می شوند و به این ترتیب می توان خلاقیت و طراحی ساخت جواهر برای این سنین را جهت داد.

اما طراحی برای جوانترها می تواند تنوع بسیار بالایی داشته باشد، برای این محدوده سنی دست شما باز است تا ایده خلاقانه ی خود را به بازار عرضه کنید و شانس خود را برای استقبال، بالا درنظر بگیرید.

آنچه در رابطه با طراحی برای جوان ها لازم است به آن توجه شود اینکه ظرافت در جواهرات بکار برده شده بسیار حائز اهمیت است.

اما برای میانسال ها و بزرگترها ضرورت دارد تا به درشت تر بودن جواهرات و خوش تراش بودن و پر طمطراق تر شدن طراحی های خود توجه بیشتری داشته باشید. زیرا جواهرات پر زرق و برق و درشت مناسب ترین جواهرات برای این عزیزان هستند.

طراحی جواهرات چیست؟

طراحی جواهرات و عرضه آن به بازار

پس از طراحی و ساخت آنها شما لازم دارید تا محصول خود را برای رسیدن به دست مشتری در معرض بازدید و در دسترس علاقه مندان به جواهرات قرار دهید.

برای این منظور شما چند راه حل پیش رو دارید. اول اینکه با ایجاد صفحه های کاربری در محیط مجازی جواهرات خود را به فروش برسانید.

دوم اینکه با سپردن جواهرات خود به جواهر فروشی ها آنها را در دسترس مشتری قرار دهید و سوم اینکه جواهر فروشی خود را داشته باشید.

البته فراموش نشود که شما می توانید چند نمونه کار را برای فروش و ارائه ی نمونه طراحی به جواهر فروشی ها نشان دهید تا مسیری ساده تر را برای رسیدن کسب و کار خود به درامد رقم بزنید.

شاید به خواندن این صفحات علاقه داشته باشید: آموزش طراحی طلا و جواهرات  ،   انگشتر طلا مردانه
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

جهت تماس مشاورین ما شماره و نام خود را ثبت کنید.

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.

در صورت علاقه مندی به شرکت در جلسه استعداد سنجی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید.

در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.