وبلاگ

Picture1

فهرست مطالب

نرم افزار متریکس چیست؟

طراحی شکل جواهرات اولین مرحله در ساخت و تولید انواع طلا و جواهرات است. با پیشرفت علم و تکنولوژی طراحی اولیه جواهرات به کمک برنامه های کامپیوتری به راحتی قابل انجام است. در گذشته برای طراحی جواهرات از طرح های که به صورت دستی کشیده می شدند استفاده می کردند. اما امروز با ورود برنامه ای بسیار کاربردی به نام نرم افزار متریکس کار طراحان جواهرات بسیار آسان شده است. این برنامه قابلیت های بسیار زیادی دارد و این امکان را به شما می دهد که طرح سه بعدی جواهرات و طلاهای که می خواهید آنها را بسازید ترسیم کنید. ابزارها و امکانات این برنامه قابلیت های بسیار زیادی دارند و همین باعث شده است که هر نوع طرحی به راحتی قابل ترسیم باشد. برای کار با نرم افزار متریکس نیاز به مهارت و آموزش است و هر فردی نمی تواند بدون آموزش از آن استفاده کند. زیرا آیکون ها و گزینه های موجود در این برنامه بسیار زیاد است و ممکن است موجب سردرگمی کاربران آن شود. این برنامه مخصوص طراحان جواهرات تولید شده است و به آن ها کمک زیادی در طراحی طلا و جواهرات می کند. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با نرم افزار متریکس آشنا کنیم. اگر به یادگیری این برنامه علاقه دارید با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در مورد آن به دست آورید.

اهمیت استفاده از نرم افزار متریکس

اگر به هنر طراحی طلا و جواهرات علاقه مند هستید باید به شما بگوییم که این هنر نیازمند توانایی و مهارت زیادی است. زیرا با گذشت زمان توقع مردم نیز بیشتر شده است و بیشتر آن ها به دنبال جواهرات و طلاهای ظریف و زیبایی هستند که شبیه آن ها در بازار کم باشد. اگر شما می خواهید در این زمینه پیشرفت کنید باید یاد بگیرید که طرح های زیبایی که از ظرافت و نقش های متنوعی برخورد دارد هستند، را رسم کنید. بدون شک رسم چنین طرح های بدون استفاده از نرم افزار خاصی بسیار سخت و مشکل خواهد بود. از این رو استفاده از نرم افزارهای کاربردی نظیر متریکس بسیار لازم و ضروری است. استفاده از این برنامه می تواند به شما کمک کند تا در طراحی طلا و جواهرات، طرح های بی نظیری را خلق کنید. قابلیت های این نرم افزار به حدی زیاد است که به شما این امکان را می دهد بدون هیچ محدودیتی طرح های زیبا خلق کنید. با نرم افزار متریکس می توانید با دقت بسیار زیادی جزئیات جواهرات را طراحی کنید. به همین دلیل اگر شما طراح جواهرات هستید بسیار اهمیت دارد که از چنین برنامه های برای توسعه و پیشرفت در کار خود بهره ببرید.

Picture2

نقاط قوت نرم افزار ماتریکس در مقایسه با سایر نرم افزارهای موجود

قبل از طراحی و تولید نرم افزار ماتریکس برنامه های کاربردی دیگری در بازار موجود بود که برای طراحی طلا و جواهرات از آن ها استفاده می شد. اما با ورود این نرم افزار به بازار انقلاب بزرگی در صنعت ساخت طلا و جواهرات ایجاد شد. زیرا این برنامه با قابلیت های بی نظیری که دارد دست طراحان را در طراحی جواهرات باز گذاشته است و به آن ها این امکان را می دهد آنچه در ذهن دارند پیاده سازی کنند. یکی از نقاط قوت این نرم افزار کاربردی این است، که آرشیو بزرگی از سنگ های قیمتی را دارد و این امکان را به طراحان می دهد که در طراحی از آن ها استفاده کنند. همچنین این آرشیو قابل بروز رسانی است و طراحان می توانند موارد بیشتری را به آن اضافه کنند.

یکی دیگر از ویژگی های خوب ماتریکس که در دیگر برنامه های طراحی طلا و جواهرات دیده نمی شود، این است که به طراحان این امکان را می دهد که طرح های خود را به صورت سه بعدی ترسیم کنند. با ترسیم سه بعدی جواهرات، طراح می تواند طرح خود را از هر طرف مورد بررسی قرار دهد و در صورت نیاز اقدام به تصحیح طرح خود کند. همچنین این امکان را به فرد می دهد که نمایی سه بعدی از طرح نهایی خود داشته باشد که بسیار شبیه به مدل نهایی آن است. به کمک ماتریکس می توان صفر تا صد یک طرح را به صورت سفارشی انجام داد. این قابلیت به طراح کمک می کند که جواهرات خاصی را که مشتریان سفارش می دهند به راحتی طراحی کند. همچنین در این نرم افزار از پلاگین های کاربردی مانند TSPline نیز استفاده می شود. این پلاگین قبل از ماتریکس تنها در نسخه های اصلی برنامه راینو قابل استفاده بود.

نرم افزار ماتریکس چه قابلیت های دارد؟

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم این نرم افزار قابلیت ها بسیار زیادی دارد و به عنوان یک ابزار قدرتمند برای طراحی طلا و جواهرات شناخته شده است. طراحانی که از این نرم افزار استفاده می کنند، امکانات بسیار زیادی در اختیار دارند و می توانند انواع جواهرات را طراحی کنند. از جمله قابلیت های بی نظیر این برنامه می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • قابلیت طراحی جواهراتی ظریف با قطعاتی پیچیده و دقیق
  • طرح های از قبل آماده شده مانند انگشتر، دست بند و.. که امکان ویرایش آن ها وجود دارد.
  • قابلیت چینش سنگ های قیمتی  بر روی دست بند، انگشتر، گردنبند و..
  • امکان استفاده از History   قوی که دسترسی به سایر طرح های گذشته را به کاربران می دهد.
  • ابزارهای برای ویرایش و تغییر سایز انگشتر
  • نوار ابزاری قدرتمند و کاربردی که دسترسی به آن ها بسیار آسان است.
  • ابزارهای برای ویرایش جزئی طراحی که قبلا طراحی شده اند
  • ابزاری کاربردی برای تخمین وزن نهایی طرح
  • دارای بخش Art برای ایجاد بافت و نقش های خاصی بر روی طلا استفاده می شود.
  • به کمک گزینه Job Bag   این امکان را به طراحان می دهد که طرح های نیمه کاره را ذخیره کنند و در آینده بر روی آن ها کار کنند.
  • ستفاده از پلاگین Vray برای رندرینگ و عکس برداری مجازی از مدل طراحی شده
  • وجود 150 دستور مختلف برای ساخت جواهرات متنوع که کار طراحی را برای طراحان بسیار آسان می کند.
  • کاهش زمان طراحی جواهرات یکی از قابلیت های خوب برنامه ماتریکس است، که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.
  • شخصی سازی فضای کاری نرم افزار که این امکان را به طراح می دهد که تنها ابزارهای مورد نیاز خود را در محیط کار قرار دهد. این کار باعث راحتی و افزایش سرعت عمل استفاده از نرم افزار می شود.
  • قابلیت قرارگیری سنگ ها، ساخت رکاب یا اندازه ی قطر حلقه  ها باعث افزایش سرعت و عملکرد این برنامه شده است.
  • بروز رسانی مداوم برنامه ماتریکس که باعث افزایش دسته بندی های جدید و حذف دسته بندی های کمتر استفاده شده می شود.
  • قابلیت طراحی جواهرات زیبا و ظریف بر اساس استاندارد های طراحی جواهرات

برای استفاده از نرم افزار ماتریکس به چه سیستمی نیاز است؟

برای اینکه بتوانید از این نرم افزار به خوبی استفاده کنید و در حین کار با آن با مشکل مواجه نشوید باید آن را بر روی سیستمی مناسب نصب کنید. برای استفاده از این برنامه بهتر است آن را بر روی کامپیوتر یا لب تاب نصب کنید. اگر آن را بر روی تب لت نصب کنید، سرعت آن بسیار کند خواهد شد. سیستم مورد نیاز برای کار با این برنامه باید دارای هسته پردازنده ای حداقل با مشخصات Intel I7 Quad Core, 2GHz (۷th Generation) باشد. رم مورد نیاز برای کار با این برنامه باید 8 گیگ بایت یا بیشتر باشد. توجه داشته باشید که برنامه ماتریکس یک برنامه گرافیکی محسوب می شود که برای طراحی نیاز به یک سیستم قوی دارد تا بتواند طرح ها را با سرعت و کیفیت بالایی طراحی کند. در صورتی که سیستم شما از قدرت کافی برخورد دار نباشد ممکن است، برنامه ماتریکس بر روی آن اجرا نشود یا زمان اجرای آن بسیار طولانی شود.

Picture3

برای کار با نرم افزار ماتریکس نیاز به چه مهارت های است؟

قبل از شروع به یادگیری ماتریکس شما باید با اصول و قواعد طراحی جواهرات به خوبی آشنایی داشته باشید و بتوانید به صورت دستی طرح های را طراحی کنید. بعد از این مرحله شما باید ابتدا با برنامه طراحی طلا و جواهرات راینو کمی آشنایی داشته باشید و بتوانید با ابزارهای آن طرح های را طراحی کنید. بعد از گذراندن این پیش فرض ها حالا شما می توانید نرم افزار ماتریکس را بر روی سیستم خود نصب کنید و با گذراندن دوره های آموزشی آن، کار با این برنامه را یاد بگیرید. توجه داشته باشید که بدون یادگیری اصول طراحی طلا و جواهرات نمی توانید ماتریکس را یاد بگیرید. همچنین لازم به ذکر است، که اگر شما با برنامه های مانند CAD یا CAM کار کرده باشید، یادگیری ماتریکس برایتان راحت تر خواهد بود و خیلی سریع می توانید کار با ابزارهای آن را یاد بگیرید.

خلاصه

به طور کلی نرم افزار ماتریکس، یک نرم افزار گرافیکی است که از آن برای طراحی طلا و جواهرات استفاده می شود. این برنامه قابلیت های بسیار زیادی دارد و همین باعث شده است، که این نرم افزار در ده سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کند. استفاده از این نرم افزار مزایایی بسیار زیادی برای طراحان دارد. یکی از مزیت های خوب آن که بسیار مورد توجه است، افزایش سرعت طراحی و کاهش زمان مورد نیاز برای قرارگیری سنگ ها، ساخت رکاب یا اندازه ی قطر حلقه ها است. توجه داشته باشید که قبل از اینکه شروع به یادگیری، این نرم افزار کنید باید اصول و قواعد طراحی جواهر را یاد بگیرید و بتوانید به صورت دستی طرح های را ایجاد کنید. یادگیری ماتریکس به دلیل امکانات و ابزارهای متنوعی که دارد برای افراد مبتدی کم سخت است، اما با آموزش می توانید به خوبی آن را یاد بگیرید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

جهت تماس مشاورین ما شماره و نام خود را ثبت کنید.

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.

در صورت علاقه مندی به شرکت در جلسه استعداد سنجی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید.