وبلاگ

طراحی جواهرات چگونه انجام می شود و بهترین شیوه طراحی کدام است؟

فهرست مطالب

طراحی جواهرات چگونه انجام می شود و بهترین شیوه طراحی کدام است؟

طراحی جواهرات چگونه انجام می شود؟

طلا و جواهرات بخش جداناپذیر در دنیای مد و فشن هستند، زیورآلات و فریبندگی آن ها گاهی برجسته تر و زیبنده تر از لباس های طراحی شده هر بیننده را مجذوب می کند.

برای پاسخ به این سوال که طراحی جواهرات چگونه انجام می شود؟ لازم است که به تاریخ برگردیم و ببینیم که جواهرات در تاریخ به چه شکلی طراحی شده اند.

در تاریخ جواهرات تنها مربوط به دستبند و انگشتر نبوده و گستره جواهرات فراتر از چیزی است که اکنون در جوامع مختلف نمایش داده می شود.

موزه ها و مراجعه به آثار باستانی همگی گواه بر این موضوع هستند که تاریخچه جواهرات به هفت هزار سال قبل از کهن ترین جوامع انسانی بر می گردد. شاید بتوان گفت که بارزترین جواهرات در تاریخ هر کشوری تاج و تخت های پادشاهان هر دوره هستند.

تمامی تاج های پادشاهان و ملکه ها نمونه های پرزرق و برق از جواهرات هستند. در ابتدا جواهرات را از مس و فلزات و با طراحی های زمخت می ساختند اما رفته رفته با گذر زمان و تغییرات و تحولی که در سلایق هر جامعه ای به وجود آمد طلاسازن و طراحان جواهرات را ملزم ساخت تا به گونه ای متفاوت تر به طراحی زیورآلات بپردازند و تمامی سلایق را پوشش دهند.

طراحی جواهرات چگونه انجام می شود و بهترین شیوه طراحی کدام است؟

طراحی جواهرات به صورت دستی

حال بهتر است به پاسخ این پرسش بپردازیم که: طراحی جواهرات چگونه انجام می شود؟ در سال های گذشته طراحی تنها از طریق ترسیم زیورآلات به وسیله دست امکان پذیر بود و تمام طراحان ابتدا زیورآلات را در ذهن خود مجسم می ساختند و سپس تلاش می کردند که به وسیله مداد آن را روی کاغذ پیاده کنند.

هرچند در دنیای مدرن امروزه هنوز هم طراحان برجسته بسیاری هستند که به صورت دستی به طراحی زیوالات می پردازند. دقیقا مانند مهندسان نقشه کش و معمارانی که با وجود نرم افزارهای گسترده طراحی و تخصصی همچنان گاهی برای ترسیم خام و اولیه خود از مداد و کاغذ استفاده می کنند.

طراحی جواهرات که به زبان انگلیسی Jewellery design گفته می شود امروزه به طور رسمی از رشته ها و مهارت های تخصصی در زمینه های مد و فشن است و به همین دلیل در گذر زمان تجهیزات و امکانات تخصصی تر و جامع تری در اختیار طراحان جواهرات قرار گرفته است.

در پاسخ به این سوال: طراحی جواهرات چگونه انجام می شود؟ می توان به سه روش زیر اشاره کرد:

1- طراحی به صورت دستی است، همان روشی که در تاریخ هم از این شیوه استفاده می کردند.

2- شبیه سازی جواهرات به صورت سه بعدی و با استفاده از مقوا که به آن ها ماکت گفته می شود. ساخت ماکت که در بسیاری دیگر از رشته های طراحی مانند معماری و ساختمان جزئی جدایی ناپذیر در روند طراحی محسوب می شود، در ساخت جواهرات نیز جایگاه ویژه ای دارد.

طراحی جواهرات چگونه انجام می شود و بهترین شیوه طراحی کدام است؟

3- اما به روزترین، جامع ترین و مدرن ترین روش برای طراحی جواهرات نرم افزارهای تخصصی و حرفه ای در این زمینه هستند.

ترسیم و شبیه سازی هر چیزی در دنیای با نرم افزارهای CAD

در تمام طراحی های سه بعدی از طراحی صنعتی (مانند طراحی ماشین آلات، طراحی قطعات صنعتی و مهندسی) گرفته تا طراحی و دیزاین داخلی از نرم افزارهای CAD استفاده می کنند.

نرم افزارهای CAD قابلیت ترسیم و شبیه سازی هر چیزی در دنیای بیرون را فراهم می کنند و بهترین روش برای پیاده سازی ایده ها، خلاقیت ها و تصورات به صورت دقیق است، به شکلی که بیشترین نزدیکی و هم خوانی را با تصور ذهنی شما داشته باشد.

ابزارها، امکانات و آپشن های این نرم افزارها کمک می کند که خروجی قطعه طراحی شده کاملا نمایی باشد از چیزی که در واقعیت قرار است طراحی شود.

طراحی جواهرات و زیورآلات نیز در دنیای مدرن امروزه از این موضوع غافل نشده است و امروزه نرم افزارهای CADبسیاری در زمینه طراحی جواهرات وجود دارند که تمامی ابزارها و امکانات را برای طراح مهیا نموده اند که به راحتی بتوانند ایده هایشان را توسط نرم افزار شبیه سازی کنند.

از نرم افزارهای تخصصی در زمینه طراحی جواهرات می توان به نرم افزار ماتریکس و نرم افزار راینو اشاره کرد.

بنابراین برای پاسخ به این سوال که پیشرفته ترین طراحی جواهرات چگونه انجام می شود؟ می توان گفت که بهترین و بهینه ترین شیوه برای طراحی استفاده از نرم افزارهای CAD است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

جهت تماس مشاورین ما شماره و نام خود را ثبت کنید.

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.

در صورت علاقه مندی به شرکت در جلسه استعداد سنجی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید.

در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.