وبلاگ

مقالات سالار پورایمانی

فهرست مطالب

آموزش نصب نرم افزار ماتریکس

امروزه نرم افزار نقش عمده و بسیار مهمی  در زمینه های مختلف پیدا کرده و روش های دستی و سنتی را منسوخ کرده و کار را برای کاربران بسیار آسان کرده است. با استفاده از نرم افزارهای تخصصی که هر کدام برای حوزه خاصی طراحی شده اند، می توانید دقیقا و در کمترین زمان به طرح دلخواه برسید. یکی از این عرصه ها که با پیشرفت علم و فناوری تحول عظیمی  را تجربه کرده است طراحی جواهرات است که به صورت سنتی و دستی به عنوان یک هنر کاربردی توسط افراد مجرب و استادان بزرگ از قدیم الایام انجام می شد و امروزه با استفاده از تکنولوژی و نرم افزارهای جدیدی که در این زمینه ارائه می شود، دقت کار شما را چند برابر می کند. با توجه به اینکه بسیاری از افراد در بازار طلا و جواهر به دنبال طراحی های شیک و دقیق هستند، بهتر است از نرم افزارهای بسیار دقیق در این زمینه برای رفع خواسته های مشتریان و خلق آثار هنری در زمینه جواهرات استفاده شود. یکی از مهمترین و بهترین نرم افزارهای مورد استفاده در طراحی جواهرات نرم افزار ماتریکس است که به شما کمک می کند تا با محاسبات دقیق طرح های خود را در این نرم افزار ایجاد کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش نصب نرم افزار ماتریکس

شرکت GemVision پس از نسخه نهم نرم افزار Matrix خود (Matrix 9) نرم افزار تغییر نام یافته Matrix Gold را منتشر کرد. Matrix Gold که یکی از قدرتمند ترین نرم افزارهای CAD تا به امروز است، در واقع یکی از افزونه های نرم افزار Rhinoceros است که ویژگی های طراحی جواهرات را به آن اضافه می کند و روی موتور نرم افزار قدرتمند راینو نصب می شود. Matrix Gold بهترین ویژگی های Matrix و Rhino را با رابط کاربری ساده و کاربر پسند CounterSketch ترکیب می کند که منجر به بهره وری بیشتر و تعامل آسان تر و قدرتمندتر با کاربر می شود. Matrix Gold با مجموعه ای جامع از ابزارها، قدرت بیشتری به طراح می دهد و روند طراحی را سرعت می بخشد. در زیر به راهنمای نصب این نرم افزار اشاره می کنیم:

لطفا قبل از نصب نرم افزار Matrix Gold به نکات زیر توجه کنید:

  • در حین نصب و استفاده، اینترنت خود را قطع کنید.
  • همچنین آنتی ویروس و فایروال سیستم خود را تا پایان مراحل نصب و فعال سازی خاموش کنید.
  • توجه داشته باشید که نرم افزار Matrix Gold را به هیچ وجه به روز نکنید.
  • لطفاً توجه داشته باشید که نصب نرم افزار Matrix Gold بسته به نوع سیستم، مدتی طول می کشد.
  • در حین استفاده از نرم افزار حتما آن را در فایروال قرار دهید و یا از اینترنت استفاده نکنید.

راهنمای نصب ماتریکس گلد برای طراحی جواهرات :

توجه: قبل از شروع نصب Matrix Gold ابتدا نرم افزار RhinoCeros 6 را نصب کنید.
  1. از پوشه نصب Matrix Gold، فایل exe را اجرا کنید و در پنجره خوش آمدگویی Next را بزنید.
2 . در پنجره License Agreement ابتدا بر روی I accept the contract کلیک و سپس بر روی دکمه Next کلیک کنید. 3 . دکمه Next را در پنجره Destination Selection فشار دهید. 4 . دکمه Next را در پنجره انتخاب پوشه منوی Start فشار دهید. 5 . روی دکمه Install در پنجره Ready to Install کلیک کنید. 6 . در نهایت پس از اتمام نصب Matrix Gold بر روی دکمه Finish کلیک کنید.

راهنمای فعال سازی ماتریکس گلد برای طراحی جواهرات:

  1. از پوشه JB-TEAM! روی فایل JB-Patch.exe کلیک کنید.
  2. Next را در پنجره باز شده فشار دهید.
  1. توجه: لطفا توجه داشته باشید که پس از اتمام نصب باید نرم افزار Clayoo 2 ورژن 6.19024.1 را نصب کنید.
  2. اکنون می توانید از نرم افزار Matrix Gold استفاده کنید.

نرم افزار ماتریکس

نرم افزار ویژه و کاربردی ماتریکس قدرتمند ترین نرم افزار CAD در زمینه طراحی طلا، جواهرات و زیورآلات است که برای ساخت مدل های واقعی طلا و جواهرات استفاده می شود که به یکی از نرم افزارهای مورد علاقه طراحان در این زمینه تبدیل شده است. متخصصان سنتی در این زمینه می توانند طلا و یا جواهرات طراحی شده را به صورت سه بعدی در این نرم افزار به نمایش بگذارند. به طوری که از نظر اندازه و استاندارد کامل باشد و طراح بتواند آن را از زوایای مختلف با دقت کامل بررسی کرده و سپس اجرا کند. ماتریکس توسط گروهی از کارشناسان CAD در ایالات متحده آمریکا طراحی شده است. این نرم افزار دارای آرشیو سنگ های قیمتی و انواع جواهرات و اشکال می باشد که می توانید با به روز رسانی آن و یا افزودن موارد دلخواه خود موارد جدیدی را به آن اضافه کنید. در مقایسه با سایر ابزارهای مدل سازی جواهرات، Matrix ویژگی ها و قابلیت های پیشرفته تری دارد و به زمان بیشتری برای یادگیری نیاز دارد. در واقع نرم افزار کاربردی طراحی جواهرات ماتریکس یک نرم افزار کامل راینو بوده و نسبت به نرم افزار راینو از امکانات و کارایی پیشرفته تری برخوردار است.که به صورت پلاگین بر روی نرم افزار راینو نصب می شود و از تمامی  امکانات و کدهای دستوری راینو استفاده می کند. در واقع ماتریکس یک راینو سفارشی است که در آن می توانید طلا و جواهرات را در محیطی جدید و از ابزارهای خاص و تخصصی موجود طراحی کنید. Matrix با ایجاد یک محیط جدید در راینو، تجربه طراحی را برای شما ساده می کند. بنابراین برای ساخت جواهرات سفارشی می توانیم طراحی را از ابتدا در نرم افزار ماتریکس شروع کنیم و جواهرات نهایی کاملا منحصر به فرد خود را بسازیم. برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

قابلیت ها و ویژگی های نرم افزار ماتریکس

Matrix قابلیت های بسیار گسترده ای دارد که نرم افزار راینو با تمامی  پلاگین های خود فاقد برخی از آن قابلیت ها بود. در زیر در مورد قابلیت های این نرم افزار قدرتمند و کاربردی در زمینه طراحی جواهرات صحبت خواهیم کرد.
  • این نرم افزار بی نظیر قابلیت طراحی انواع قطعات ریز با جزئیات دقیق و پیچیده را دارد. شما می توانید طلا و جواهرات مورد نظر خود را در این نرم افزار با اندازه های استاندارد طراحی و مدل سازی کنید.
  • وجود طرح های آماده از انواع زیورآلات مانند انگشتر، زنجیر و ... به عنوان پایه کار با قابلیت ویرایش از دیگر ویژگی های این نرم افزار می باشد.
  • بعد از طراحی می توانید قطعات سنگ را روی سطوحی مانند انگشتر بچینید و همچنین استفاده کنید.
  • این نرم افزار دارای نوار ابزار پیشرفته برای مدل سازی حرفه ای طراحی طلا و جواهرات می باشد که کار شما را در این نرم افزار آسان می کند.
  • امکان انجام دستورات پیچیده مانند گرفتن Isocurve با زاویه از سطوح معمولی
  • تاریخچه قدرتمند برای دستورات سفارشی
  • امکان پردازش کوتاه نقشه های جزئی در نرم افزار Matrix
  • استفاده از ابزارهای انتخاب حلقه و تغییر اندازه در طراحی و مدل سازی طراحی
  • پس از مدل سازی می توانید وزن طلای مدل شده و جواهرات را در ماتریکس تخمین بزنید. امکان تخمین وزن طرح یکی از ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار می باشد.
  • استفاده از قسمت Art برای ایجاد بافت و نقش برجسته بر روی طرح های ایجاد شده.
  • وجود قسمت Job Bag برای ذخیره طرح های نیمه تمام و تکمیل در روزهای آتی از دیگر ویژگی های این نرم افزار است که می توانید طرح های خود را دوباره کار کنید.
  • می توانید طرح ایجاد شده خود را پس از ایجاد طرح مورد نظر خود پرینت بگیرید و با استفاده از افزونه Vray مدلسازی را به پایان برسانید.
  • وجود دستورات و ابزارهای مختلف برای ساخت جواهرات در گستره وسیعی بالغ بر 150 دستور مختلف از ویژگی ها و امکانات منحصر به فرد ماتریکس می باشد.
  • کاهش زمان طراحی با ساده سازی مراحلی مانند سنگ زنی، ساخت رکاب یا اندازه گیری قطر حلقه.
  • تمامی پلاگین های نرم افزار Rhino نیز به صورت خودکار در Matrix در دسترس هستند و گزینه های استاندارد طراحی جواهرات را به میزان قابل توجهی گسترش می دهند.
  • امکان شخصی سازی محیط برنامه از دیگر ویژگی ها و امکانات ماتریکس است که به شما امکان دسترسی به تمامی عناصر مورد نیاز را می دهد.
  • طراحان با استفاده از این نرم افزار به راحتی می توانند طرح های خود را به مشتریان نشان دهند.
  • نرم افزار Matrix بخش های کمتر استفاده شده را حذف می کند و هر بار که به روز می شود دسته های جدیدی را به جای آن ها اضافه می کند.
  • یکی از بهترین ویژگی های ماتریکس امکان ایجاد گالری عکس و حتی ساخت فیلم از زوایای مختلف طراحی جواهرات است.

آموزش نرم افزار طراحی جواهرات ماتریکس

اگر قبلاً با نرم افزارهای CAD یا CAM مانند Autodesk کار کرده اید یا مدت کوتاهی با راینو کار کرده اید، به زودی نحوه کار با Matrix را یاد خواهید گرفت. همچنین اگر در راینو حرفه ای هستید می توانید از ویژگی های پیشرفته Matrix مانند Smart Matrix Flow، ابزارهای تبدیل، کانال ها و ... استفاده کنید و پس از یادگیری نرم افزار Matrix، تنها با استفاده از V-Ray می توانید طلا و جواهرات را به صورت سه بعدی طراحی کنید. با چند کلیک ساده رندرهای واقعی ایجاد کنید.

کلام آخر

به یاد داشته باشید برای طراحی جواهرات و اجرای نرم افزار Matrix باید نرم افزار Rhinoceros را روی سیستم خود نصب کرده باشید. که باید نسخه نصب نرم افزار Matrix مناسب را با توجه به نسخه Rhino نصب شده بر روی سیستم خود انتخاب و نصب کنید. همچنین نوع سیستم عامل و مشخصات سخت افزاری یکی دیگر از موارد مهم نصب و کار با نرم افزار می باشد که باید قبل از بررسی نصب انجام شود تا در هنگام استفاده با مشکل مواجه نشوید.
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

جهت تماس مشاورین ما شماره و نام خود را ثبت کنید.

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.

در صورت علاقه مندی به شرکت در جلسه استعداد سنجی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید.

در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.