وبلاگ

فهرست مطالب

چند مورد از بهترین نرم افزار های طراحی جواهرات

طراحی جواهرات و زیورالات از دیرباز در تاریخ مورد توجه و محبوبیت مردم بوده است. در این مقاله قصد داریم بهترین نرم افزار هایی که برای طراحی جواهرات به کار شما می ایند را معرفی کنیم.

تاریخچه طراحی جواهرات و زیورالات در ایران

طراحی جواهرات و زیورالات در ایران قدمتی هفت هزار ساله دارد و این طور که شواهد تاریخی نشان می دهند اجداد ما نیز بسیار به زیورالات تزئینی علاقمند بوده اند .

با وجود این همه هنر و علاقه در دل تاریخ اما امروزه کشور ما بسیار از این هنر و تخصص دور مانده است و تنها تعداد کمی از افراد در این زمینه فعالیت می کنند.

وضعیت به گونه  ای شده است که امروزه صرفا از طرح های خارجی بهره برداری می کنند .

پیشرفت تکنولوژی و تاثیر ان بر جواهرسازی

امروزه فقط چهل درصد از جواهرات تولید شده به صورت دستی طراحی و تولید می شوند.

با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد شیوه های جدید در طراحی جواهرات و نیز افزایش درصد حساسیت و دقت در امر طراحی جواهرات، دیگر امروز طراحی به شیوه های سنتی و دستی انجام نمی شود.

علاوه بر ان افزایش جمعیت و به ذنبال افزایش نیاز به جواهرات و زیورالات، این امکان را نمی دهد تا بتوان طراحی های دستی به تعداد زیاد انجام داد. به همین خاطر امروزه طراحان جواهرات به استفاده از تکنولوژی و نرم افزار های طراحی روی اورده اند.

نرم افزار های طراحی جواهر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و نیز ظهور نرم افزار های مختلف سه بعدی در زمینه جواهرات، طراحی قطعات مختلف جواهر، بسیار بهتر و راحت تر انجام می شود اما باید توجه کنید که به معنی حذف خلاقیت انسان در این زمینه نیست.

اگر صاحب یک جواهر فروشی هستید و یا یک طراح جواهر دیجیتالی خبره می باشید، با استفاده از نرم افزار های طراحی جواهر این امکان را دارید که تمام سفارشات و خواسته های مشتری از یک محصول را وارد نرم افزار کنید و در نهایت محصول انتخاب مشتری را روی ان طرح بزنید.

استفاده از این نرم افزار ها، هم به کار ها سرعت می بخشد و هم میزان خطا را به سرعت پایین می اورد.

معرفی نرم افزار های طراحی جواهرات

تعداد زیادی از نرم افزار های طراحی جواهرات وجود دارد که شما با استفاده از آنها می توانید جواهرات و زیورالات دلخواه خود را طراحی کنید. برخی از ان ها به شرح زیر می باشند:

 

نرم افزار طراحی دو بعدی ، فوتوشاپ

نرم افزار CAD دو بعدی مانند TypeEdit، Illustrator، Corel Drawو Inkscape

نرم افزار CAD سه بعدی مانند 3Design، Rhino، Matrix، Firestorm و JewelCAD

نرم افزار CAD متعامل با مشتری همانند Countersketch

نرم افزار های سه بعدی مجسمه سازی مانند Geomagic Sculpt، Mudboxو Zbrush

پرینتر سه بعدی طراحی جواهرات

با داشتن یک پرینتر سه بعدی هر چیزی را می توانید پرینت بگیرید. فرقی نمی کند محصول شما شیشه ای باشد، رزینی و یا فلزی. بنابراین حتی اگر قصد طراحی و ساخت جواهرالات را هم داشته باشید، می توانید ان ها را پرینت بگیرید.

برای این منظور ابتدا باید در یک نرم افزار سه بعدی طرحی کامل و به صورت سه بعدی از جواهر مورد نظرتان بزنید. سپس می توانید با استفاده از پرینتر سه بعدی را بسازید. توجه داشته باشید که استفاده از نرم افزار های طراحی جواهرات به مهارت و استعداد نیاز دارد بنابراین اگر در شروع کار چندان موفق نبودید، ناامید نشوید.

چرا انواع بسیار متنوعی از جواهرات در بازار وجود دارد؟

باید بگوییم تمامی این نرم افزار ها که مشابه هم بنظر می رسند در حقیقت تفاوت های بسیاری دارند و هر کس با توجه به مهارت و شرایطش، ممکن با یکی از نرم افزارها مطلوب تر بنظر برسد.

حتی برنامه هایی که هدف های یکسانی دارند ، همانند 3Design، Matrixو Firestorm، در طراحی ، پلت فرم ، رابط کاربری و روش استفاده و کارکرد نیز باهم تفاوت دارند .

این امر برای متخصصان نرم افزار و طراحان ، آیتمی غیر معمول نیست که از بیش از یک نرم افزار برا یپیشبرد فرایند کاری خود استفاده کنند، برای مثال Adobe Illustrator و Rhino را در بازه های مختلف و برای انجام پروسه های مختلف به کار بگیرند. بنابراین با این توجیه مشخص شد که چرا انواع مختلفی از CAD وجود دارد.

نرم افزار طراحی دو بعدی چیست؟

استفاده از نرم افزارهای دو بعدی همانند نقاشی کردن با استفاده از قلم مو و پالت های رنگ در نقاشی است.

این مدل از نرم افزارها برای کار با تصویر، طراحی شدند.

نرم افزار های طراحی دو بعدی برای جواهرات

برای طراحی جواهرات نیز نرم افزارهایی دو بعدی طراحی شده است که به شرح زیر می باشند:

Gemvision Design Studio که پیش تر ها به نام Digital Goldsmith شناخته میشد.

برای استفاده از این مدل نرم افزارها باید کاملا کارکرد انها را یاد بگیرید تا بتوانید بسیار دقیق تر و مدرن تر جواهرات امروزی خود را طراحی کنید.

همچنین این نرم افزار ها نقشی اساسی در پیش تولید پروژه های عکاسی و کار با CAD ، آماده سازی و به سایز کردن تصاویر برای چاپ یا استفاده در وب سایت یا شیکه های اجتماعی و کاربرد های تبلیغاتی دارند.

سخن اخر

همانطور که گفته شد، امروزه دیگر از شیوه های سنتی طراحی جواهرات استفاده نمی شود. چرا که با پیشرفت تکنولوژی و افزایش حساسیت و دقت در امور طراحی جواهرات، جواهر های بهتر و دلنشین تری را با استفاده از تکنولوژی و نرم افزار های طراحی می توان طراحی کرد.

یکی از بهترین نرم افزار های حال حاضر برای طراحی انواع طلا و جواهرات با متریکس می باشد. این برنامه از پرکاربرد ترین های این صنعت جذاب و دوست داشتنی است. اکثر کارگاه های طلا سازی تکنسین های طراح آن از این نرم افزار برای خلق کارهای جدید خود استفاده میکنند. علاوه بر این مورد در مدارس و دانشگاه ها نیز در رشته طراحی طلا این نرم افزار را به عنوان مرجع دانشته و به هنرجوهای خود این نرم افزار کاربردی را می آموزد.

چنان چه مهارت و اطلاعات کافی در زمینه ی نرم افزار های طراحی ندارید اصلا نگران نباشید، با کمی مهارت و تمرین می توانید خود را به پای سایر متخصصین طراحی برسانید.

از مزیت های طراحی دیجیتال نسبت به طراحی های قدیمی تر این است که میتوانید تمام خواسته ها و سفارشات مشتری از یک محصول را، همانطوری که خودش خواسته است به نرم افزار انتقال دهید تا محصول نهایی دقیقا همان چیزی باشد که مشتری سفارش داده است.

اگر پرینتر سه بعدی هم داشته باشید که دیگر نیازی به هیچ چیزی نخواهید داشت. با استفاده از پرینتر های سه بعدی می توان هرچیزی را، به ویژه جواهراتی که طراحی کرده اید، پرینت گرفت.

بنابراین اگر طراح جواهرات هستید در اولین قدم بروید سراغ یادگرفتن طراحی با استفاده از نرم افزارهای دیجیتال. تا می توانید یاد بگیرید تا بتوانید دوباره خود را به دنیای طراحی برسانید.

نوشته های مرتبط

28 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

جهت تماس مشاورین ما شماره و نام خود را ثبت کنید.

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.

در صورت علاقه مندی به شرکت در جلسه استعداد سنجی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید.